Paul Schrader: A transzcendentális stílus a filmben: Ozu / Bresson / Dreyer

paul-schrader Paul Schrader: A TRANSZCENDENTÁLIS STÍLUS A FILMBEN: Ozu / Bresson / Dreyer (Szerzőifilmes Könyvtár 2. kötete; sorozatszerkesztő: Pentelényi László)
Fordító: Kiss Marianne és Novák Zsófia
A fordítást lektorálta: Patvarczki Rozália
Szerkesztő: Pentelényi László
Szakmai lektor: Sárosi Attila
Grafikus: Nemes Anita
Korrektor: Hancsók Barnabás
Méret: 140×200
Oldalszám: 194
Ajánlott fogyasztói ár: bruttó 3.000 Ft
Státusz: Elfogyott
Megjelenés: 2011. szeptember 10.

Könyvajánlók:

A filmben a természetfeletti csupán a valóság sokkal pontosabb tolmácsolása, a valós dolgok mintegy bezáródnak.” (Robert Bresson)

A transzcendentális (latin) jelentése: természetfeletti, érzékekkel nem észlelhető.

A film számára a valóságon túli tapasztalatok közvetítése nehézséget jelent nem csupán a gyakran emlegetett képi reprodukció tökéletessége, hanem a filmi elbeszélésmód értelmezésének realisztikus konvenciója miatt is” – fogalmazta meg 2001-ben Gelencsér Gábor Láss Csodát! – Film és transzcendencia című tanulmányában.

E kötet – Paul Schrader tolmácsolásában – három filmrendező életművére építve mutatja be, hogyan lehet mégis megközelíteni a Megközelíthetetlent…

Paul Schrader – a Taxisofőr (1976) híres forgatókönyvírója és többek között az Ádám fetámadásának (2008) rendezője – e könyvében három nagy rendező (Ozu Yasujiro, Robert Bresson és Carl Theodor Dreyer) filmjeinek stílusát elemzi, s egymástól eltérő kultúrájukat egy közös drámai nyelv közegébe helyezi.